Polityka prywatności i polityka ochrony danych osobowych
Nasze podejście do
bezpieczeństwa informacji i ochrony danych osobowych. Polityka bezpieczeństwa
jest oparta na czterech podstawowych zasadach:
- Wsłuchujemy
się w potrzeby i wymagania naszych Klientów i precyzyjne dopasowujemy
rozwiązania, również w zakresie bezpieczeństwa informacji i ochrony danych
osobowych,
- Przy
planowaniu realizacji procesów identyfikujemy potencjalne ryzyka utraty
poufności, dostępności i integralności danych i podejmujemy działania w celu zapobiegania tym ryzykom,
- Rozumiemy
jak istotne jest stałe podnoszenie świadomości w zakresie bezpieczeństwa,
aby wykonywać swoją pracę profesjonalnie i zgodnie z aktualnymi
przepisami prawnymi oraz wymaganiami Klientów i stron zainteresowanych,
- Postępowanie
zgodnie z zasadą uwzględniania ochrony danych w fazie projektowania
oraz z zasadą domyślnej ochrony danych, m.in. poprzez minimalizację
przetwarzania danych osobowych lub jak najszybszą pseudonimizację danych
osobowych.
Powyższe zasady bezpieczeństwa
realizujemy poprzez:
- Wdrażanie
nowoczesnych technologii IT w zakresie bezpieczeństwa i systemów
informatycznych,
- Zachowanie
poufności, dostępności i integralności powierzonych nam danych poprzez
postępowanie z danymi zgodne z obowiązującymi wymaganiami przepisów prawa,
wymaganiami klientów i wymaganiami procedur bezpieczeństwa,
- Monitorowanie
przestrzegania przepisów Unii lub państw członkowskich o ochronie
danych oraz polityk lub klientów w dziedzinie ochrony danych
osobowych,
- Regularne
testowanie, mierzenie i ocenianie skuteczności środków technicznych
i organizacyjnych mających zapewnić bezpieczeństwo przetwarzania
danych,
- Systematyczne
szkolenie osób pracujących w zakresie bezpieczeństwa,
- Uświadamianie
pracownikom znaczenia ich pracy i znaczenia ich osobistego wkładu
w efektywność systemu zarządzania bezpieczeństwem, jak również
konsekwencji działań niezgodnych z wymaganiami bezpieczeństwa
i przepisami dotyczącymi ochrony bezpieczeństwa informacji i ochrony
danych osobowych,
- Udokumentowany
proces zarządzania naruszeniami, incydentami w odniesieniu
do bezpieczeństwa informacji i ochrony danych osobowych,
- Monitorowanie
i ocenę skuteczności wdrożonych zabezpieczeń,
- Regularną
ocenę realizacji celów bezpieczeństwa i planów postępowania z ryzykiem pod
względem zgodności z kierunkiem strategicznym.
Zaangażowanie na rzecz
bezpieczeństwa informacji i ochrony danych osobowych
Zobowiązujemy się do stałego
spełniania mających zastosowanie wymagań oraz do ciągłego doskonalenia naszego
systemu zarządzania bezpieczeństwem i doskonalenia stosowanych zabezpieczeń.
Odpowiedzialność
Każdy pracownik ponosi osobistą
odpowiedzialność za zachowanie poufności, dostępności i integralności
powierzonych mu danych. Odpowiedzialność za utrzymanie, ocenę i wyznaczanie kierunków
ciągłego doskonalenia systemu zarządzania bezpieczeństwem spoczywa na
Kierownictwie firmy.
Zapoznajemy naszych pracowników
oraz współpracowników z zasadami systemu zarządzania bezpieczeństwem informacji
i ochrony danych osobowych oraz celami niniejszej polityki.
Niniejsza polityka bezpieczeństwa
informacji jest dostępna dla naszych pracowników, współpracowników, Klientów
oraz stron zainteresowanych.
Pliki cookies
Na naszej stronie wykorzystujemy
pliki cookies. Zasady ich umieszczenia opisaliśmy w polityce plików cookies.
Dane osobowe
Zasady dotyczące przetwarzania
danych osobowych na stronie internetowej opisaliśmy w polityce ochrony danych
osobowych znajdującej się poniżej.
Polityka ochrony danych
osobowych
I. Administrator danych osobowych
Administratorem danych osobowych
jest MEDIA B2B Magdalena Parzonka, ul. Ogrodowa 3A, 58-306 Wałbrzych,
NIP 8862641296, REGON 020818713.
II. Dane
osobowe
§ 1
- Podanie danych osobowych przez Użytkownika jest
dobrowolne, jednak niezbędne do korzystania z usług oferowanych
za pośrednictwem Portalu oknonet.pl Magdalena Parzonka. Bez podania
wymaganych przez Administratora danych osobowych świadczenie tych usług nie
będzie możliwe.
- Wszelkie dane osobowe, które Użytkownik wprowadzi
do formularza rejestracyjnego, korespondencji oraz inne dane osobowe
zebrane w trakcie korzystania przez Użytkownika z usług
oferowanych za pośrednictwem Portalu są przetwarzane w sposób zgodny
z wymogami określonymi w prawie polskim, w szczególności
w oparciu o Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady
(UE) 2016/679 z dnia 27.04.2016 roku w sprawie ochrony osób
fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w
sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy
95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119
z 04.05.2016, str. 1, z późn. zm.) (dalej: również jako RODO)
oraz ustawie z dnia 18.07.2002 roku o świadczeniu usług drogą
elektroniczną (Dz.U. z 2020 r. poz. 344) i ustawy z dnia
z dnia 16.07.2004 roku Prawo telekomunikacyjne (Dz.U. z 2021 r.
poz. 576)
§ 2
- Administrator danych osobowych może powierzyć
przetwarzanie zebranych danych osobowych Użytkowników innemu podmiotowi
na podstawie zawartej z nim umowy powierzenia przetwarzania
danych osobowych.
- Administrator informuje, że odbiorcami danych
osobowych będą: podmioty zapewniające hosting Portalu, podmioty zajmujące
się bezpieczeństwem informatycznym Portalu, upoważnione do tego
na podstawie odrębnych przepisów organy państwowe, biura rachunkowe
dla celów rozliczeń finansowych, operatorzy płatności, a także firmy
posiadające prezentację na Portalu oknonet.pl.
§ 3
Użytkownik ma prawo dostępu do
swoich danych osobowych i może dokonać ich weryfikacji lub poprawienia,
a także usunięcia, poprzez skierowanie odpowiedniego żądania do
Administratora. Jeżeli dane osobowe będą przetwarzane niezgodnie
z wymogami prawnymi, wówczas Użytkownik ma prawo do wniesienia skargi do
Prezes UODO (na adres Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00 - 193
Warszawa)
§ 4
- Administrator przetwarza dane osobowe Użytkowników
w zakresie niezbędnym do zawarcia, wykonania oraz rozwiązania
stosunku prawnego, którego przedmiotem jest realizacja usług oferowanych za pośrednictwem
Portalu. Dane osobowe Użytkowników podane w korespondencji
z Administratorem są wykorzystywane w celu udzielenia
Użytkownikowi odpowiedzi oraz w celu marketingowym polegającym
na promocji Administratora oraz jego usług.
- Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych będą
od dnia 25.05.2018 r. art. 6 ust. 1 lit. b oraz art. 6 ust. 1 lit. f
RODO oraz art. 173 ustawy z dnia 16.07.2004 r. Prawo
telekomunikacyjne. Prawnie uzasadnionym interesem administratora jest
prowadzenie marketingu własnych usług.
§ 5
Administrator na podstawie
udzielonej przez Użytkownika dodatkowej i opcjonalnej zgody ma prawo do
wysyłania do niego na podane adresy e-mail lub numery telefonu
informacji marketingowych. Zgoda, o której mowa w zdaniu poprzedzającym,
może zostać w każdej chwili odwołana przez Użytkownika. W przypadku
wyrażenia takiej zgody, podstawą prawną przetwarzania danych osobowych będzie
także art. 10 ustawy z dnia 18.07.2002 r. o świadczeniu usług
drogą elektroniczną oraz art. 172 ustawy z dnia 16.07.2004 r. Prawo
telekomunikacyjne.
§ 6
Dane osobowe będą przetwarzane
przez czas potrzebny na realizację usług na rzecz Użytkownika przez
Administratora, a po zakończeniu ich świadczenia przez czas potrzebny
na wykazanie prawidłowości wykonania obowiązków Administratora
na rzecz Użytkownika. Zasadniczo jednak przez czas przedawnienia
wzajemnych roszczeń oraz przez czas trwania ewentualnych postępowań. Dane
osobowe przetwarzane w zakresie prowadzenia działań marketingowych będą
przetwarzane przez czas ich prowadzenia przez Administratora lub wyrażenia
przez Użytkownika sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania danych osobowych
w celach marketingowych lub odwołania zgody na wysyłanie
informacji marketingowych na adres e-mail lub numer telefonu. Nie przekazujemy Państwa danych osobowych do
państw trzecich.
III.
Mechanizm cookies
§ 7
- Administrator wykorzystuje pliki cookies
(ciasteczka), czyli niewielkie informacje tekstowe, przechowywane
na urządzeniu końcowym Użytkownika (np. komputer, tablet,
smartphone). Cookies mogą być odczytywane przez system teleinformatyczny
Administratora.
- Administrator przechowuje pliki cookies
na urządzeniu końcowym Użytkownika, a następnie uzyskuje dostęp
do informacji w nich zawartych w następujących celach:
- prawidłowego działania Portalu, a zwłaszcza
utrzymania sesji po logowaniu
- dostosowania oferowanych usług do preferencji
Użytkownika
- zapamiętania indywidualnych preferencji
Użytkownika
- marketingowych
- statystycznych
- analitycznych
§ 8
- Administrator informuje także Użytkowników, że istnieje
możliwość takiej konfiguracji przeglądarki internetowej, która
uniemożliwia zapisywanie i przechowywanie plików cookies
na urządzeniu końcowym Użytkownika.
- Administrator wskazuje także, że pliki cookies
mogą być przez Użytkownika usunięte po ich zapisaniu przez Administratora,
poprzez odpowiednie funkcje przeglądarki, programy służące w tym celu
lub skorzystanie z odpowiednich narzędzi dostępnych
w ramach systemu operacyjnego.
- Pod tymi linkami zamieszczone są informacje
o sposobach usunięcia cookies w wybranych przeglądarkach
internetowych:
§ 9
Administrator informuje
Użytkowników, że zmiana konfiguracji przeglądarki internetowej, która
uniemożliwia lub ogranicza przechowywanie plików cookies, może spowodować
ograniczenia funkcjonalności świadczonych usług. Do podobnych skutków może prowadzić
wykasowanie plików cookies w trakcie świadczenia usługi.
IV.
Inne technologie
§ 10
- Dla zapewnienia wygody użytkowania Portalu używamy
technologii Local Storage Object (LSO), zbliżonej zasadą działania do
plików cookies. LSO to wydzielona część pamięci przeglądarki, służąca do
przechowywania danych zapisywanych przez serwisy. Dostęp do niej może
uzyskać tylko strona internetowa działający w tej samej witrynie,
z której dane zostały zapisane, jednak inaczej niż
w przypadku cookies, nie są one wysyłane przez przeglądarkę przy
każdym odwołaniu do serwera. Dane w Local Storage Object są
długotrwale przechowywane przez przeglądarkę i nie są usuwane po
zamknięciu przeglądarki ani nie mają określonego czasu ważności.
- Użycie technologii wskazanej w ust. poprzedzającym
ma na celu celu świadczenie usług na jak najwyższym poziomie,
tj. optymalizację działania Portalu, dostosowywanie jego treści do
preferencji Użytkownika oraz realizuje cele analityczne, statystyczne
i marketingowe.
V. Dane
zawarte w logach systemowych
§ 11
Informacje, które są zawierane
w logach systemowych w związku z ogólnymi zasadami realizacji
połączeń w Internecie wykorzystywane są przez firmę hostingową obsługującą
Portal jedynie w celach technicznych oraz statystycznych.
VI.
Środki techniczne stosowane przez Administratora
§ 12
Administrator stosuje wymagane
aktualnymi przepisami o ochronie danych osobowych środki techniczne
zapobiegające pozyskiwaniu i modyfikowaniu przez osoby nieuprawnione
danych osobowych przesyłanych drogą elektroniczną.
VII. Inne
§ 13
Z uwagi na charakter usług
realizowanych za pośrednictwem Portalu, Użytkownik nie ma możliwości
korzystania z usług anonimowo lub z wykorzystaniem pseudonimu.
§ 14
Administrator będzie
także rejestrował nr IP komputera, za pośrednictwem którego
Użytkownik będzie korzystać z Portalu. Administrator na podstawie
powiązanej z numerem IP lokalizacji będzie optymalizował treść Portalu, by
była najlepiej dopasowana do potrzeb Użytkownika.
§ 15
W przypadku pytań i opinii
dotyczących stosowanej przez Administratora polityki prywatności prosimy
o ich przesyłanie na adres e-mail: iod@mediab2b.pl.