POiD

fot. POiD

Tegoroczna odsłona ogólnopolskiej kampanii edukacyjnej DOBRY MONTAŻ dobiega końca. Prowadzone od 2014 roku działania promują prawidłową instalację wyrobów stolarki budowlanej. Już teraz trwają przygotowania nad kontynuacją akcji i wzbogaceniem jej o nowe aktywności, które pozwolą dotrzeć z przekazem, że „dobry montaż jest tak samo ważny jak dobry produkt” do jeszcze szerszego grona odbiorców.

Po raz pierwszy kampania wystartowała w grudniu 2014 roku. Niezmiennie jej celem jest edukacja i budowanie świadomości inwestorów indywidualnych w zakresie dobrego montażu wyrobów stolarki budowlanej. Organizatorem jest Związek Polskie Okna i Drzwi.

» Postaw na DOBRY MONTAŻ

Trwająca odsłona akcji została wzbogacona o kolejne działania, m.in. utworzenie klas patronackich w szkołach zawodowych, szkolenia dla osób zarządzających punktami sprzedaży stolarki budowlanej oraz certyfikowanie monterów. Nowe funkcjonalności zyskała również strona internetowa www.dobrymontaz.com. Od trzech lat prowadzona jest także kampania public relations w mediach ogólnotematycznych, branżowych oraz specjalistycznych, a bieżące informacje na temat akcji można znaleźć na jej Fanpageu na Facebooku. Dobry montaż jest też promowany podczas najważniejszych wydarzeń branżowych, np. na targach BUDMA (akcja MONTERIADA 2017).

» Klasy patronackie DOBRY MONTAŻ 

We wrześniu 2016 roku w trzech szkołach zawodowych powstały klasy patronackie DOBRY MONTAŻ, w których uczniowie zdobywają wiedzę na temat prawidłowej instalacji wyrobów stolarki budowlanej. Klasy patronackie DOBRY MONTAŻ utworzono w: Państwowych Szkołach Budownictwa – Zespole Szkół im. Powstańców Śląskich w Bytomiu, Zespole Szkół Zawodowych nr 5 im. Gen. Ignacego Prądzyńskiego w Białymstoku i Zespole Szkół Budowlanych w Poznaniu. Dzięki współpracy placówek z Partnerami kampanii, którzy włączyli się w projekt, realizowane są różnorodne działania, m.in. zapewnienie uczniom warsztatów i szkoleń praktycznych z montażu stolarki budowlanej, przeprowadzenie specjalnych szkoleń dla nauczycieli, doposażenie placówek w niezbędne sprzęty i materiały edukacyjne czy ufundowanie stypendiów. 

» Kodeks Etyki Dobrego Montera Stolarki Budowlanej

Jednym z elementów kampanii edukacyjnej DOBRY MONTAŻ są też egzaminy sprawdzające kompetencje monterów stolarki budowlanej. Fachowcy, którzy zdadzą egzamin, uzyskują status DOBRYCH MONTERÓW i zostają umieszczeni i wyróżnieni w wyszukiwarce na stronie internetowej dobrymontaz.com. Otrzymują również imienną legitymację i certyfikat, którymi mogą posługiwać się w swojej pracy, wraz z logotypem DOBRY MONTAŻ. Zobowiązują się jednocześnie do przestrzegania zapisów Kodeksu Etyki Dobrego Montera Stolarki Budowlanej, który został opracowany w ramach kampanii przy współpracy z jej Partnerami i Ambasadorami – profesjonalnymi monterami. Zebrane w Kodeksie zasady służą budowaniu pozytywnego wizerunku profesji i zapewnieniu wysokiej jakości prac montażowych, wpisując się tym samym w ideę DOBREGO MONTAŻU. 

» Zawód – monter stolarki budowlanej 

Kluczowe dla zapewnienia wysokiej jakości montażu wyrobów stolarki budowlanej są kompetencje wykonujących go specjalistów, dlatego Związek Polskie Okna i Drzwi, we współpracy ze Związkiem Rzemiosła Polskiego oraz Polską Izbą Przemysłowo-Handlową Budownictwa, podjął intensywne działania na rzecz powołania zawodu montera stolarki budowlanej. Starania przyniosły już konkretne efekty. Podczas konferencji dyrektorów szkół budowlanych i przedstawicieli branży – 30 marca 2017 roku, Tomasz Gałązka z Departamentu Architektury, Budownictwa i Geodezji Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa oficjalnie potwierdził, że wprowadzenie zawodu montera stolarki budowlanej jest przesądzone. Rozporządzenie w sprawie utworzenia nowej specjalności czeka na podpis Minister Edukacji Narodowej, Anny Zalewskiej. Należy więc spodziewać się, że lada chwila ruszą prace nad przygotowaniem podstawy programowej, a pierwsze zajęcia klas o specjalności monter stolarki budowlanej rozpoczną się 1 września 2018 roku.

Efekty prowadzonych działań w ramach kampanii DOBRY MONTAŻ są widoczne w wynikach badania, jakie zrealizowano wśród inwestorów, którzy od 2015 roku dokonali zakupu stolarki budowlanej lub planują jej zakup do końca 2017 roku. Wynika z nich, że zarówno sama akcja, jak i logotyp DOBRY MONTAŻ są znane średnio co czwartemu ankietowanemu. Już teraz trwają przygotowania do kontynuacji kampanii DOBRY MONTAŻ. Planowane jest też m.in. wzbogacenie jej o działania lokalne. 

Partnerami bieżącej odsłony DOBREGO MONTAŻU są firmy: AIB, Anwis, FAKRO, GERDA, Hörmann, Klimas Wkręt-met, POL-SKONE, PORTA KMI POLAND, PROLINE, Soudal, Stolbud KoroneaYawal. Patronem Merytorycznym kampanii jest Instytut Techniki Budowlanej, a Patronem Honorowym Stowarzyszenie Architektów Polskich (SARP). Inicjatywę wspiera również szerokie grono Patronów Medialnych, w tym oknonet.pl



Polskie Okna i Drzwi Związek
Producentów, Dostawców i
Dystrybutorów

03-216 Warszawa
ul. Modlińska 6
tel. 22 743 87 02
fax 22 811 20 64